Acasa Albume foto Despre Noi Sfoara in tara Abonare Intra in hora Contact Harta site
Intra in hora: Explorator Secretul tau am uitat parola sunt un explorator boboc
Cautare
Loading
Albume foto
Inaltimile mioritice
Plaja lui Ovidiu
Delta Dunarii
Fortarete si ruine
Simboluri ale puterii
Pe urmele strabunilor
Credinta stramoseasca
Peisaje citadine
Traditii nemuritoare
Diverse
Amuzament turistic
Imagini traznite
Bancuri turistice
Despre Romania
Prezentare generala
Stiati ca...
Jurnal de calatorie
Informatii utile
Agenda de evenimente
Rezervatii
Statiuni
Sfaturi de vacanta
Legaturi cu semenii
Un moldovean, un oltean si un ardelean stateau la un foc de tabara si se laudau. -moldoveanul: acu 2 saptamani a coborat un urs...

citeste tot







Agentii de turism



Statiuni
Stațiunea Predeal
  

 Astazi o renumita statiune romaneasca, in trecut o gara. Asa si-a inceput statiunea Predeal cariera, cu functia de gara. La 31 mai 1874 era semnata la Bucuresti o conventie intre Romania si Austro-Ungaria ce cuprindea conditiile construirii unei linii de cale ferata care sa lege Ploiestiul de Brasov, cu jonctiunea in punctul Predeal, ce devine astfel gara si punctul de plecare al unei localitati montane. Asta nu inseamna ca in trecut in zona Predealului nu au existat asezari umane, doar ca ele erau foarte sporadice. Descoperirea unor obiecte arheologice a starnit crezul ca zona Predealului, si in general Valea Prahovei, a fost populata inca din vremuri stravechi, din perioada neoliticului.

Se pare insa ca prima mentiune documentara a Predealului apare in scrisoarea voievodului Constantin Brancoveanu, din 26 februarie 1705, catre jupan Andreas-marele jude al cetatii Brasovului, in care se facea referire la un transport de marfa si anume: "Sa pohtesti dumneata pe comandantul den Brasov ca sa dea cativa neamti ajutor, sa vie postavul pana la hotarul Tatar, adeca pan la Predeal ca sa n'aiba postavul vreo zatniceala."

Abia in 1880 Predealul devine sat, iar mai tarziu in 1912, dupa o succesiune de reorganizari administrative, devine o comuna autonoma din punct de vedere administrativ. In 1916 comuna Predeal a fost ocupata de trupele hitleriste, care au cotropit localitatea in plina dezvoltare. Dar o data cu plecarea trupelor ocupante, incepand cu 1918, Predealul incepe treptat sa se refaca, iar peste doi ani sosesc aici primii turisti. Intre anii 1926-1928 are loc electrificarea localitatii, iar pana in 1930 Predealul ajunge la un numar de 2709 locuitori. In tot acest timp s-au construit si s-au amenajat strazi si poduri, canalizari si diferite constructii de cladiri publice si turistice. Astfel Predealul isi afirma profilul de statiune montana, frecventata de tot mai numerosi turisti care veneau aici, atat pentru frumusetile sale peisagistice, cat si pentru calitatea climei.

Toate eforturile de modernizare a localitatii vor fi rasplatite printr-un act oficial emis la 12 aprilie in urma votarii unei legi si la 2 octombrie1935 cand Predealul devine oficial comuna urbana.

Astazi Predealul este cel mai inalt oras-statiune din tara, situat in centrul Romaniei, in judetul Brasov, intre 1.030 si 1.110 metri altitudine. Este plasat pe culmea ce desparte Valea Prahovei de Valea Timisului, intre izvoarele raurilor Prahova si Timis, in pasul Predeal, intr-o depresiune bine adapostita de masivele muntoase Bucegi, Baiu, Piatra Mare si Clabucet. Amplasata strategic pe DN1, statiunea Predeal se gaseste la o distanta de 142 km de Bucuresti, la 25 km de Sinaia, la 25 km de Brasov si 30 km de Bran.

Localitatile componente care formeaza orasul Predeal sunt: Predeal, Paraul Rece, Timisul de Jos, Timisul de Sus. Sunt incluse in categoria statiunilor climaterice si localitatile componente ale orasului Predeal, respectiv: Paraul Rece, Timisul de Sus si Timisul de Jos.

Climatul statiunii Predeal este specific pentru zonele montane, tonic-stimulativ, cu veri racoroase (temperatura medie in iulie este de 15°C) si ierni friguroase (media lunii ianuarie este sub -5°C). Temperatura medie anuala este de 5°C, iar media precipitatiilor este de 1000 mm pe an. Aerul foarte curat, fara praf si alti agenti alergici, puternic ozonat, atmosfera ionizata, bogata in radiatii ultraviolete si presiunea relativ scazuta a aerului sunt principalii factori care avantajeaza curele recomandate in tratamentul neuroasteniei, pentru revigorarea organismelor slabite, pentru recuperarea ulterioara suprasolicitarilor fizice sau intelectuale, pentru tratamantul tulburarilor endocrine si a problemelor de crestere a copiilor.

Statiune de odihna de importanta nationala, accesibila in toate anotimpurile, Predealul este un cunoscut centru al sporturilor de iarna, deosebit de apreciat pe plan local, national si international. Dispune de numeroase si excelente partii de schi, cu diferite grade de dificultate, precum si de instalatii de transport pe cablu (telescaune, teleschi, babyskilift). Grosimea medie a stratului de zapada depaseste 40 cm in luna februarie si dureaza peste 100 de zile anual. Este si un important punct de plecare in drumetie pe muntii din jur, ce sunt usor accesibili, numeroasele trasee montane fiind o atractie de baza pentru pasionatii domeniului.

Punctele de atractie ale statiunii sunt cele opt partii de schi alpin cu grade diferite de dificultate, partia de schi fond de pe Valea Rasnoavei, traseele montane marcate pentru turism, traseele ATV, telescaunul si teleschiurile de pe Clabucet, dar si marea diversitate de localuri specializate in arta culinara romaneasca si internationala. Concursurile culinare din Predeal reprezinta o atractie foarte mare deoarece numerosi maestri bucatari incanta privirile, gusturile si simturile turistilor cu preparate de o diversitate impresionanta. Partia de schi Clabucet beneficiaza si de instalatii de iluminat si instalatii de zapada artificiala pentru prelungirea sezonului de schi. De asemenea, staţiunea beneficiaza si de doua patinoare, primul situat in cadrul Complexului turistic "Fulg de Nea" la baza partiei Clabucet, iar cel de-al doilea este situat langa piata agroalimentara si a fost amenajat pentru prima data in iarna 2008-2009.

Un obiectiv turistic important poate deveni si primul stalp de electrificare pentru calea ferata din Romania, care inca mai exista.

Accesul in statiunea Predeal se poate face rutier pe DN1 (Bucuresti - Predeal - Brasov), pe DN 73A (Rasnov - Predeal), pe DN 71 (Targoviste - Predeal), sau feroviar pe linia ferata Bucuresti Nord - Gara Predeal - Gara Brasov.

Confortul modern oferit de unitatile de cazare, care insumeaza peste 5000 de locuri de cazare distribuite in hoteluri, vile, pensiuni sau cabane, peisajul minunat, atmosfera deconectanta, numeroasele posibilitati de agrement ii confera Predealului valentele unei statiuni ce se ridica la standarde internationale.

Cele mai importante cabane din zona sunt : Trei Brazi - la altitudinea de 1128 m, Clabucet Sosire - 1050 m, Clabucet Plecare - 1450 m, Girbova - 1350 m, Piatra Mare - 1630 m, Susai - 1350 m si Poiana Secuilor - 1070 m.



Nume partie

Grad de dificultate

Lungime

Clabucet

mediu

2100 m

Clabucet sosire

usor

800 m

Clabucet varianta

usor

790 m

Clabucet scoala

foarte usor

200 m

Cocosul

mediu

2250 m

Subteleferic

dificil

1200 m

Paraul Rece

mediu

520 m

Subteleferic St. inf

foarte usor

670 m


 
 
Vizualizari: 5414
toate drepturile rezervate © Turism-Explorer.ro, 2005